Skip to content
31 maj, 2010 / Nils

Drömmen om Ostboden

För några år sen började jag och mina vänner skämta om att jag borde öppna en ostbod. Tanken var att börja med ambulerande försäljning på festivaler och liknande. Alla önskar sig väl en bit ost till nattamat sådär framåt småtimmarna… Nästa steg vore sen att någonstans öppna en liten ostbod, fylld med bara ekologiska veganska och vegetariska delikatesser.

Det vore en dröm, men jag har svårt att se att det nånsin kommer att hända.

Nu har jag dock köpt en flaska osteløbe, vegetabilsk och en ostetermometer från www.hjemmeproduktion.dk och tänker lära mig hur man tillverkar egen ost. Ost så som jag vill ha den, utan animalisk löpe, med ekologiska råvaror. Resultatet får ni läsa om här. Osten behåller jag än så länge för mig själv, men går det bra så öppnar jag kanske, en dag, min alldeles egen ostbod.

Kommentera

